Схема розгорнутого аналізу заняття

05.02.2023

Схема розгорнутого аналізу переглянутого заняття

Група___________________ Кількість дітей на занятті _________

Дата проведення __________________2023 року

Прізвище вихователя ______________________________________ Стаж роботи _______________ Як довго працює у цій групі __________________________

Тема: _________________________________________________________________________________________________________________________________

Мета: ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Параметри аналізу

Рівні

Зауваження, пропозиції,

висновки

Критичний

Середній

Припустимий

Оптимальний, або високий

А - організаційний момент

Організаційний момент відсутній

Організаційний момент «затягнутий»

Організаційний момент замінено постановкою мети

Організовано роботу дітей

Б - мотивація, доцільність використання сюрпризного моменту

Мотивація (спонукання до дії) відсутні

Мотивація формальна

Мотивація слабка або подана в середині заняття

Мотивація достатня

В - зв'язок із попереднім матеріалом.

Актуалізація знань дітей

Немає зв'язку з попереднім матеріалом, знання дітей не актуалізовано

Багатослівність вихователя, актуалізація знань відбувається через розповідь дорослого

Знання актуалізуються невмотивовано

Знання дітей актуалізовано. Є зв'язок із попередньо вивченим матеріалом

Г - доцільність використання методів і прийомів на занятті. Місце ігрових прийомів

Відсутня специфіка у доборі методів і прийомів щодо змісту запропонованого матеріалу

Специфіка декларативна, не підтверджується освітніми потребами і можливостями дітей групи. Обрані прийоми не завжди доцільні.

Специфіка у доборі є, але має місце перевантаженість заняття ігровими прийомами.

Є специфіка у доборі методів і прийомів навчання

Параметри аналізу

Рівні

Зауваження, пропозиції,

висновки

Критичний

Середній

Припустимий

Оптимальний, або високий

Д - структура заняття

Структуру заняття обрано спонтанно. Недоцільний розподіл час на структурні компоненти

Заняття складається із трьох частин. Розподіл часу на структурні компоненти недоцільний

Заняття складається із чотирьох частин. Структура гнучка, проте відведено мало часу на оцінно-контрольну діяльність дітей

Структура заняття гнучка, логічна, хронологічно витримана

Е - види діяльності, які використано на занятті

Види діяльності одноманітні, непродуктивні

Види діяльності непродуктивні. Відсутні або не в повному обсязі задіяні такі види діяльності, як: комунікативна, пізнавальна, перетворювальна, оцінно-контрольна

Види діяльності продуктивні, застосовано всі або майже всі види діяльності

Заняття побудовано з використанням продуктивних видів діяльності

Є - використання наочності, врахування форм пізнання дитиною довкілля

Недоцільне використання наочного матеріалу (недостатня кількість або перевантаженість), не враховано форми пізнання довкілля

Наочність відповідає віковим особливостям дітей групи. Не враховано форми пізнання довкілля або превалює одна із форм

Наочності достатньо. Ураховано форми пізнання

Чуттєва і абстрактна форми пізнання знаходяться в оптимальному співвідношенні: кількість та якість наочності відповідають вимогам

Ж - індивідуалізація та диференціація

Індивідуалізація та диференціація відсутні

Має місце лише зовнішня диференціація - розподіл дітей на підгрупи

Є зовнішня диференціація, індивідуальний підхід здійснюється на рівні виправлення помилок

Мають місце диференціація та індивідуалізація

З - стимулювання пізнавальної активності дітей

Стимулювання пізнавальної активності дітей відсутнє

Пізнавальна активність стимулюється лише зауваженнями педагога

Пізнавальна активність стимулюється проблемно-пошуковими завданнями

Пізнавальна активність стимулюється різними засобами

Параметри аналізу

Рівні

Зауваження, пропозиції,

висновки

Критичний

Середній

Припустимий

Оптимальний, або високий

И - мовленнєва активність дітей на занятті

Мовленнєва активність низька. Переважає інформаційний монолог вихователя. Відсутність роботи з мовлення виправдано специфікою заняття

Мовленнєва активність дітей середня. Недостатня активація мовленнєво пасивних дітей. Переважають завдання репродуктивного характеру

Мовленнєва активність дітей достатня

Мовленнєва активність дітей висока

І - перетворювальна діяльність

Перетворювальна діяльність відсутня. У дітей не було часу на цей вид діяльності

Дітям було запропоновано цей вид діяльності але не вистачило часу на завершення роботи

Перетворювальна діяльність була запланована в структурі заняття, часу достатньо

Розподіл частин заняття виправданий. Дітям з високим і достатнім рівнем розвитку було запропоновано творчі завдання

Ї - оцінно-контрольна діяльність (рефлексія)

Оцінно-контрольні дії у дітей не сформовано. Вихователь не запропонував завдання на рефлексію

Вихователь намагався формувати оцінно-контрольні дії, проте часу на цей вид діяльності не вистачило

Оцінно-контрольні дії формувалися упродовж усього заняття. Запропоновано завдання на рефлексію

Оцінно-контрольні дії у дітей сформовано на достатньому рівні, цікаві завдання на рефлексію

Вихователь-методист ______________________ Галина ІВАНОВА

З аналізом ознайомилась _____________________ _________

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати